· Ustalenie daty wg kalendarza (dzień i miesiąc), nazwa dnia dzisiejszego i następnego i poprzedniego
Wczoraj prosiłam Was aby ubrać się odpowiednio, ponieważ pójdziemy na wycieczkę. Jak należało się ubrać?
CZĘŚĆ POZNAWCZA
1. Wycieczka do pobliskiego parku.
· W parku rozmawiamy o tym, co dzieje się przyrodzie
· Ustalamy, czy nasze stroje dobrze dobraliśmy do dzisiejszej pogody
· Nauczyciel, daje dzieciom zadania aby nazbierały jak najwięcej różnych patyków. Znalezione patyki zabierzemy ze sobą do szkoły, będą nam dziś pomocne w zajęciach.
· Powrót do szkoły
2. Zajęcia w klasie
· Każdy układa przed sobą na ławce swoje patyki. Nauczyciel wybiera dwa patyki, jeden krótki, jeden długi. Pokazuje je uczniom i omawia różnice miedzy nimi. Różnią się tylko długością.
· Uczniowie wybierają ze swoich patyków po dwa krótkie i dwa długie, układają je przed sobą i porównują, pokazują nauczycielowi.
· Po wykonanym zadaniu, wszystkie patyki wrzucone są do wspólnego kartonu
· Nauczyciel proponuje następne zadanie.
Uczeń z zamkniętego kartonu (przez wyciętą dziurę), ma wyszukać, rozpoznając dotykiem, krótki patyk, a następny uczeń długi patyk, ( i tak kilkoro dzieci).
· Nauczyciel na tablicy zawiesza napisy DŁUGI, KRÓTKI, poniżej umieszcza odpowiednio długi patyk i krótki patyk. Dzieci otrzymują rozsypankę literową oraz paski z namalowanymi patyczkami krótkimi i długimi. Ich zadaniem jest skleić paski z rysunkiem i odpowiednio je podpisać, wyrazami ułożonymi z rozsypki literowej. Korekta indywidualna przez nauczyciela.
EKSPRESJA
· Na dwóch dużych arkuszach papieru powstaną dwa płotki z patyków. Uczniowie SA podzieleni na dwie grupy, jedna wybiera z kartonu krótkie patyki, druga długie i przyklejają je na papier tworząc płotek. Wykonane ze zwykłych patyków płotki staną się dzięki dzieciom, fragmentem pięknego jesiennego ogrodu, który dzieci z pomocą nauczyciela namalują. Na powstałym obrazie maja się znaleźć omawiane na zajęciach tygodniowych elementy jesienne np.: drzewa z jabłkami, gruszkami, kolorowa jesienne liście. Płotek również można pomalować.
· Wystawa wykonanych prac
· Ocena wspólna i indywidualna
· Krótkie ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce
ZAJĘCIA KOŃCOWE
· Uporządkowanie miejsca pracy przez wszystkich uczniów
· Podsumowanie działalności dyżurnych
· Zadanie pracy domowej
· Miłe pożegnanie ze wszystkimi dziećmi
Opracowała: Edyta Szyszko